Geplaatst in Bijzondere dagen, Corona

Moe…

Vanmorgen was ik heel vroeg wakker. Terwijl het zonlicht langzaam door mijn gordijnen sijpelde, zag ik één van mijn katten naar me kijken. Hij heeft altijd direct in de gaten, dat ik “eindelijk” wakker word. Ik rek me even uit en voel aan alle kanten de vermoeidheid en pijn. Het is rond 6 uur en ik hijs mezelf overeind om mijn katten naar buiten te laten. Terwijl ik de achterdeur open, komen de zonnestralen en een zwoel windje op me af…

Trek in een ontbijtje heb ik nog niet, dus laat ik me op de bank zakken. Ik trek een dekentje over me heen en pak mijn boek. De Zeven Zussen. Ik mocht hem lenen en heb het eerste deel bijna uit. Maar ik merk, dat mijn ogen steeds dichtvallen. Ik kan me niet concentreren op de letters… 

Sem komt naar beneden. En aan zijn ogen te zien, die nog dik zijn van de slaap, is hij net zo moe als ik. Hij pakt zijn mobiel en gaat weer naar boven. Terwijl ik nog zeg, dat we zo even een ontbijtje gaan maken, voel ik die hamer neerkomen. De hamer van vermoeidheid, die een einde maakt aan plannen. Die hamer, die ik de laatste jaren zo goed heb leren kennen helaas. En ik geef eraan toe. Ik ga liggen en weet nog net, dat ik het dekentje over me heen trek. Pas rond 11 uur schrik ik wakker. En ik kan eigenlijk nauwelijks geloven, dat ik uren heb geslapen…

Maar het was me ook het weekje wel. Wat veelbelovend begon als een week, waarin ik heel veel werk voor Angle zou kunnen gaan verzetten, bleek een week van heel veel vervelende telefoontjes te worden. Een week van wachten. Een week van (te veel) actie. Sem kreeg nieuwe kasten en een nieuw bureau. Besteld bij Ikea. Door hen bevestigd, een bericht van de vervoerder, dat ze dinsdag tussen 08:00 en 9:20 alles zullen afleveren. So far, so good. Althans, dat dacht ik… Tot ik rond kwart voor 10 nog niemand had gezien, maar wel een mail van de vervoerder krijg met een afleverbewijs. En dan voel ik direct aan mijn water, dat dit geen makkelijke week gaat worden…

Want afgeleverd? Waar dan? Hier is het niet… Na bellen met de vervoerder, die alleen maar zegt, dat ik Ikea moet bellen. Bij Ikea duurt het een eeuwigheid voordat ik iemand aan de lijn krijg. En die vindt het heel vreemd, maar kan het opnieuw inplannen. Voor 25 juni….Waaaat??? Zij maken een fout en ik moet nog 9 dagen wachten?? Eén van mijn vriendinnen stelt voor om het dan zelf te halen. En dat doen we. We sjouwen ons rot en bij het inladen blijkt, dat het bureau er niet meer bij kan. Dus de vraag of ze het na kunnen sturen? Ook dat gaat met de nodige vraagtekens… Dus besluit ik, dat het bureau later wel komt. 

Dan volgt een stressvol gedoe rond een Coronatest, die gedaan moet worden, omdat ik a.s. dinsdag een fietstest krijg. Protocol. Maar dan eentje, waarbij ik meer gevaar loop om de test te laten uitvoeren, omdat ik uiteindelijk weer uren onderweg ben voor een test van 2 minuten. Niks hier in de buurt volgend de GGD. Na heel veel bellen, gesprekken met allerlei mensen, die echt hun best doen voor me allemaal, mag ik uiteindelijk afgelopen vrijdag hier in de buurt getest worden. En voor iedereen, die het voor de lol wil laten doen: ik raad het af… Het stokje in je keel maakt, dat je gaat kokhalzen en hoesten. Het stokje in je neus reikt bijna tot je hersenen. En veroorzaakt bij mij direct een bloedneus en een zeer oor… Maar ik heb hem gehad. Maandag de uitslag.

Zo werd het een heel intens weekje. Met alles ook nog in 1 dag in elkaar willen zetten. Dat laatste is niet gelukt. Het laatste deurtje en blok met laatjes gaan er vandaag in. Het bureau moet ik nog steeds halen. Maar het is tenslotte bijna zomervakantie… Urenlang bellen met iedereen helpt ook niet mee aan de rust vinden. Dus ga ik vandaag mijn gemak houden. Beetje de vijver in orde maken. De laatste hand leggen aan Sems kasten. Beetje lezen, buiten zitten. En misschien tussendoor nog wel even een tukkie. Want ik ben écht heel moe….

8 gedachten over “Moe…

  1. Wat dom die test. Als je toch geen klachten hebt kan je toch wel een fietstest doen. Ieder ziekenhuis heeft zijn eigen protocol. Dat is ook zo belachelijk en onduidelijk. Mijn collega moest pas met een cliënt naar het ikazia en ik op dezelfde dag met een andere cliënt naar het Maasstad. Het ikazia was een drama met alle regeltjes en in het Maasstad konden we zo doorlopen. Maar vandaag zitten en relaxen. Dat heb je duidelijk nodig. Doe rustig aan😘😘

    Geliked door 1 persoon

    1. Ja, heel raar. Ik heb ook gevraagd waarom het nodig is om me onderweg het risico te laten lopen, dat ik Covid krijg, terwijl het in mijn idee veel veiliger is om het bij bijvoorbeeld je huisarts te kunnen laten doen. En wat verschilt dat inderdaad per ziekenhuis, zeg… Ik moet zeggen,dat de laatste keer, dat ik in het EMC was, het allemaal heel netjes geregeld was. Hopelijk test ik nu niet vals positief, zoals die mensen in Dordrecht, want dan kan ik nog niet fietsen… 😬🙈
      Ik ga rustig aan doen. Mijn lijf schreeuwt stop… 😓😘

      Like

    1. Dat doe ik zeker vandaag, San 😘
      Jammergenoeg heel herkenbaar voor jou, denk ik…? 😢 Ik heb de strijk al uit mijn hoofd gezet en mijn boek alweer gepakt. Vandaag even niet voor mij… ❤😘

      Like

  2. neem je de rust die je zo hard nodig hebt, geef er aan toe, hopelijk voel je je na zo’n dag weer wat beter. en wat betreft die test….ik moet hem ook geloof ik, nu helemaal geen zin meer in, bah. hahaha
    dikke knuffel xxx

    Geliked door 1 persoon

    1. Dat moet ook, hoor, lieverd. Maar er dwalen dan zoveel dingen door mijn hoofd, die ook nog “moeten” gebeuren. En dat maakt het vaak zo frustrerend. Vroeger lukte dat allemaal wel…
      Misschien is het een geruststelling als ik zeg,dat het een arts in opleiding was? 😉 Misschien wist ze nog niet precies hoe het moest. En het is een protest, maar hij is ook echt zó gedaan… Dat dan weer wel 😘
      Dikke knuffels en liefs

      Like

  3. Schrijf de dingen op, maak een lijstje, en beloof jezelf er één keer per week naar te kijken, en er dan maar één ding van te beoordelen, en dan te doen, en af te maken, meer niet. Dingen horen niet in je hoofd, maar op papier. Hoofd leeg, tijd voor andere dingen

    Geliked door 1 persoon

    1. Dat is een hele goede tip, Jan. Want het lijstje ligt er wel,maar daar word ik eigenlijk alleen maar nerveus van… 1x per week kijken is beter 😊😘 Komt goed! Hoe gaat het met jou?? Heerlijk al die fietstochten, die ik langs zie komen 😁

      Like

Plaats een reactie